Piotr Mirski

Interia

PM
57
Średnia ocena krytyka
jest mniejsza o 5 od średniej wszystkich krytyków

Ten krytyk napisał 63 recenzje

Rozkład ocen wystawionych przez krytyka:

Pozytywne
32
Neutralne
9
Negatywne
22

Recenzje

95
Płomienie

"Płomienie" łączą w sobie surrealistyczną komedię romantyczną, społeczny dramat i thriller.


90
Nigdy cię tu nie było

"Nigdy cię tu nie było" jest w tym samym stopniu szorstkim, co wyrafinowanym filmem, stanowiącym wzorcowy przykład arthouse'owego kina akcji.


90
Nić widmo

Nadchodząca wraz z końcem seansu konieczność opuszczenia jej i wyjścia na ulicę wiąże się z niemałym dyskomfortem - i to właśnie on stanowi najlepszą miarę "Nici widmo".


85
Blade Runner 2049

Podobnie jak niegdyś Ridley Scott, Villeneuve nie zadowala się nakręceniem ambitnego filmu gatunkowego. Chce czegoś więcej: mariażu wysokobudżetowego widowiska ze szczerozłotym arthousem.


80
High Life

"High Life" jest czymś w rodzaju egzystencjalnego studium, w którym od filozoficznych kwestii ważniejsze okazują się nagie emocje i fizyczny konkret.


80
Trzy billboardy za Ebbing, Missouri

McDonagh przygląda się poczynaniom bohaterów z lekkim, uprzejmym dystansem, bez świętego oburzenia czy poniżającej litości, o które łatwo byłoby w przypadku tak zwichrowanej i przykrej historii.


80
Listopad

Chociaż film Rainera Sarneta rozgrywa się w dawnej Estonii, to prawie nic nie łączy go z kinem historycznym - ekranowa rzeczywistość jest magiczna, fantasmagoryczna, wymyślona lub wyśniona.


80
Paddington 2

Jeśli przyznawano by Oscara za najsympatyczniejszego filmowego bohatera roku, Paddington powinien położyć łapki na statuetce.


80
Baby Driver

Będąc zawodowym zgrywusem, reżyser nie boi się pochylić nad swoimi bohaterami - a także poprosić widzów, aby zrobili to samo.


75
Ava

Reżyserski debiut Léi Mysius jest utrzymany w stosunkowo realistycznej konwencji, a więc prezentowane w nim młodzieńcze wybryki są dość skromne, skrojone pod niezbyt duże możliwości bohaterki.


Proszę czekać…