Tomasz Małecki

Movies Room, Filmaster

TM
63
Średnia ocena krytyka
jest większa o 1 od średniej wszystkich krytyków

Ten krytyk napisał 35 recenzji

Rozkład ocen wystawionych przez krytyka:

Pozytywne
22
Neutralne
7
Negatywne
6

Recenzje

100
Climax

Pomimo zaawansowanego stopnia improwizacji oraz programowej prowizorki, Climax dość szybko zaczyna wymykać się prostym i kategorycznym systemom oceny jakości, wyłamując nie tylko pióra filmowych krytyków, ale i granice samego języka sztuki filmowej.


90
Mother!

Najnowszy film Aronofsky'ego należy wszakże do tego newralgicznego grona produkcji, które można albo pokochać albo znienawidzić. Żadnych stanów pośrednich.


90
Nić widmo

PTA jest główną gwiazdą widowiska, a Nić widmo z pewnością ujdzie za najpiękniejsze... albo inaczej, najdostojniejsze dzieło amerykańskiego artysty.


90
Zabicie świętego jelenia

Pierwsze szlaki zostały jednakże przetarte, a lepszą pozycję przed premierą – przynajmniej teoretycznie – dzięki temu posiadło Zabicie świętego jelenia. Zabójstwo, które w ostateczności okazało się prawdziwym killerem emocjonalnym.


85
Tajemnice Silver Lake

Tajemnice Silver Lake uchodzą za demistyfikatora współczesności, a samego Mitchella wznoszą na pozycję kontestatora epoki, w której przyszło nam wszystkim żyć i funkcjonować.


80
Niemiłość

Niemiłość już jest filmem wygranym. Filmem, który wryje się w serca, dusze i pamięć widzów na długie godziny po seansie, a kto wie, czy nie nawet na dni, tygodnie, miesiące.


75
Tamte dni, tamte noce

Z wielkim bólem serca podchodzę więc do oceny filmu Guadagnino, gdyż rozochocony rewelacyjną pierwszą połową, dostałem po łbie maczugą drugiej części.


75
Lady Bird

Greta Gerwig opatentowała całkiem interesujący przepis, który jednak zadziałał w tym przypadku wyłącznie z racji wykorzystania silnie nacechowanych emocjonalnie składników autobiografii. Tych natomiast może nie wystarczyć na kolejny posiłek.


75
Rodzina na sprzedaż

Rodzina na sprzedaż oferuje nam więc całkiem interesujący konspekt fabularny, ale w porównaniu do kwestii realizacyjnych blednie niemiłosiernie.


70
Ja, Godard

Hazanevicius wykorzystuje wszak prywatne aspekty życia artysty do kontynuowania charakterystycznej dla siebie maniery groteskowego hołdownictwa.


Proszę czekać…