Michał Piepiórka

Bliżej ekranu

MP
62
Średnia ocena krytyka
jest taka sama jak średnia wszystkich krytyków

Ten krytyk napisał 172 recenzje

Rozkład ocen wystawionych przez krytyka:

Pozytywne
84
Neutralne
73
Negatywne
15

Recenzje

90
Roma

„Roma” wygląda jak zaginiony skarb z czasów, gdy jeszcze powstawały arcydzieła.


80
Fuga

„Fuga” to nie tylko genialna Muskała, świetne zdjęcia, które opowiadają więcej niż padające z ust bohaterów słowa, ale również trafne pomysły na inscenizację poszczególnych scen, które rozgrywają się gdzieś między realnością a wizją.


80
Ukryte życie

Malick kreśli tę historię charakterystycznym dla siebie szerokim gestem – opowiada o człowieku, który został świętym za życia, w swojej prostocie uchwycił sedno wiary i niezłomności.


80
Faworyta

Lanthimos każe nam uważnie patrzeć, ale to podstęp – bo i tak nie jesteśmy w stanie przebić się przez kolejne warstwy pozornych oszustw i niepozornych prawd.


80
Lighthouse

„The Lighthouse” to film hipnotyczny, transowy, wciągający w swoją smolistą strukturę i obraz pogrążony w wyrazistych światłocieniach.


80
Boże Ciało

„Boże Ciało” nie jest żadną czytanką z katechizmu pełną mądrości z kwiecistych kazań. To kino brutalne, czasem wulgarne, pełne trudnych emocji i kontrowersyjnych scen.


80
Supernova

„Supernova” to wyjątkowo świeże kino, pozbawione klisz, uproszczeń i fabularnych łatwizn. Skupione i intymne, a jednocześnie operujące wielką skalą.


80
Trzy billboardy za Ebbing, Missouri

To właśnie w tych nieustannie wywoływanych wątpliwościach, myleniu tropów, dworowaniu sobie z przyzwyczajeń widzów i zaskakiwaniu nagłymi przemianami bohaterów tkwi największa siła „Trzech billboardów…”.


80
Spider-Man Uniwersum

Wygląda, jakby trafił do naszego świata z jakiegoś zupełnie innego, lepszego wymiaru.


80
Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi

„Ostatni Jedi”, wbrew tytułowi, to prawdziwy początek nowego rozdania w świecie Gwiezdnych Wojen. Dopiero ta część ustanawia zasady gry, inaczej rozmieszcza akcenty, na co innego zwraca uwagę.


Proszę czekać…