Michał Piepiórka

Bliżej ekranu

MP
62
Średnia ocena krytyka
jest taka sama jak średnia wszystkich krytyków

Ten krytyk napisał 96 recenzji

Rozkład ocen wystawionych przez krytyka:

Pozytywne
49
Neutralne
39
Negatywne
8

Recenzje

90
Roma

„Roma” wygląda jak zaginiony skarb z czasów, gdy jeszcze powstawały arcydzieła.


80
Fuga

„Fuga” to nie tylko genialna Muskała, świetne zdjęcia, które opowiadają więcej niż padające z ust bohaterów słowa, ale również trafne pomysły na inscenizację poszczególnych scen, które rozgrywają się gdzieś między realnością a wizją.


80
Trzy billboardy za Ebbing, Missouri

To właśnie w tych nieustannie wywoływanych wątpliwościach, myleniu tropów, dworowaniu sobie z przyzwyczajeń widzów i zaskakiwaniu nagłymi przemianami bohaterów tkwi największa siła „Trzech billboardów…”.


80
Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi

„Ostatni Jedi”, wbrew tytułowi, to prawdziwy początek nowego rozdania w świecie Gwiezdnych Wojen. Dopiero ta część ustanawia zasady gry, inaczej rozmieszcza akcenty, na co innego zwraca uwagę.


80
Coco

Film Unkricha być może nie grzeszy narracyjną innowacyjnością, czy wyjątkową fabularną oryginalnością, ale nie taki był cel. „Coco” jest niezwykle starannie pomyślaną, imponującą intelektualnie sagą rodzinną.


80
Złodziejaszki

Siłą filmu jest dowartościowanie codziennej, zupełnie nieefektownej przyzwoitości, która jednak okazuje się dysponować ogromną mocą. Dzięki niej życie czasami bywa znośne.


80
Pierwszy człowiek

To jest naprawdę kosmiczny poziom!


70
Fokstrot

Ale żeby móc śmiać się z tego, co pokazuje Maoz, trzeba wcześniej spalić sporo dobrego towaru – i modlić się, by nie skończyło się to bad tripem.


70
Dziewczyna

„Dziewczyna” to bardzo subtelny, delikatny film, w którym pod powierzchnią pięknej twarzy, uśmiechu, grzeczności pulsuje dramat.


70
Climax

„Climax” działa na bardzo wielu poziomach. Trudno nie docenić chropowatości warstwy wizualnej, operowania przestrzenią, kamerą, ciałami aktorów, ale również wyjątkowo niesmacznym humorem.


Proszę czekać…