Marcin Stachowicz

FilmWeb

MS
57
Średnia ocena krytyka
jest mniejsza o 5 od średniej wszystkich krytyków

Ten krytyk napisał 91 recenzji

Rozkład ocen wystawionych przez krytyka:

Pozytywne
37
Neutralne
25
Negatywne
28

Recenzje

90
Gdyby ulica Beale umiała mówić

Gdyby ulica Beale – albo ulica w Harlemie, która gości akcję filmu – potrafiła mówić, powiedziałaby nam zapewne, że to, co się tutaj wydarzyło, pozostaje zapisane w ciele, w doświadczeniu, w kolektywnej pamięci.


90
Kraina wielkiego nieba

Skomplikowane i zmienne konfiguracje rodzinne nie oznaczają jednak, że Dano wykreował rzeczywistość jak ze starej fotografii albo opery mydlanej. 


90
Nie jestem twoim murzynem

Sugestywne obrazy mają siłę faktów – mówią same za siebie i pokazują niepodważalną ciągłość praktyk wykluczania, obecność zbliżonych schematów myślenia niezależnie od momentu historycznego i dominujących tendencji politycznych.


80
Dziewczyna bez rąk

Styl Laudenbacha jest idealnym medium dla takich fantastycznych, baśniowych opowieści – z mizerii i zerojedynkowości wizji Grimmów wyciska surrealistyczną dynamikę, dawkując w odpowiednich proporcjach grozę, melodramat i zachwyt.


80
Jutro albo pojutrze

Niesamowite, jak młodziutkiemu, debiutującemu reżyserowi udało się osiągnąć taki poziom filmowej dojrzałości – materiał jest spójny, ma przejrzysty rytm, a dzięki umiejętnemu rozłożeniu akcentów i dawkowaniu wiedzy rozwija się niczym serpentyna sp...


80
Manifesto

Rosefeldt nie popada w tym swoim sprzeciwie w kaznodziejską zapalczywość, trzyma się blisko widzów, blisko przystępnej, przejrzystej formy scenicznego monologu.


80
Sny wędrownych ptaków

Dajmy też szansę narkobiznesowi, on również – jako popkulturowy fenomen o poważnej mocy więziotwórczej – zasłużył sobie w końcu na poważnych egzegetów.


80
Na jej barkach

Dobra reżyseria jest tu ważna dopiero w drugiej kolejności, bo na pierwszym planie mamy Nadię Murad – osobę silną własną kruchością, młodą ciałem, a duchem bardzo już leciwą.


80
High Life

Denis bardziej interesuje przepływ i niestabilność sensów, a nie ich przyszpilanie, pączkowanie życia to w "High Life" fenomen równie mroczny, co cudowny.


80
Monument

Sama Szelc zachęca widzów do korzystania z intuicji i to właśnie za tą rekomendacją radziłbym podążać. W ciemno, po omacku poszukać własnej rysy na monumencie. Nie dla łatwego sensu, ale tak po prostu. Bezinteresownie.


Proszę czekać…