Marcin Stachowicz

FilmWeb

MS
57
Średnia ocena krytyka
jest mniejsza o 5 od średniej wszystkich krytyków

Ten krytyk napisał 101 recenzji

Rozkład ocen wystawionych przez krytyka:

Pozytywne
43
Neutralne
27
Negatywne
30

Recenzje

90
Gdyby ulica Beale umiała mówić

Gdyby ulica Beale – albo ulica w Harlemie, która gości akcję filmu – potrafiła mówić, powiedziałaby nam zapewne, że to, co się tutaj wydarzyło, pozostaje zapisane w ciele, w doświadczeniu, w kolektywnej pamięci.


90
Kraina wielkiego nieba

Skomplikowane i zmienne konfiguracje rodzinne nie oznaczają jednak, że Dano wykreował rzeczywistość jak ze starej fotografii albo opery mydlanej. 


90
Cold Case Hammarskjöld

Naprawdę, sam Thomas Pynchon nie powstydziłby się takiej paranoicznej fabuły. Fabuły, która staje się faktem.


90
Nie jestem twoim murzynem

Sugestywne obrazy mają siłę faktów – mówią same za siebie i pokazują niepodważalną ciągłość praktyk wykluczania, obecność zbliżonych schematów myślenia niezależnie od momentu historycznego i dominujących tendencji politycznych.


80
Dziewczyna bez rąk

Styl Laudenbacha jest idealnym medium dla takich fantastycznych, baśniowych opowieści – z mizerii i zerojedynkowości wizji Grimmów wyciska surrealistyczną dynamikę, dawkując w odpowiednich proporcjach grozę, melodramat i zachwyt.


80
Jutro albo pojutrze

Niesamowite, jak młodziutkiemu, debiutującemu reżyserowi udało się osiągnąć taki poziom filmowej dojrzałości – materiał jest spójny, ma przejrzysty rytm, a dzięki umiejętnemu rozłożeniu akcentów i dawkowaniu wiedzy rozwija się niczym serpentyna sp...


80
Manifesto

Rosefeldt nie popada w tym swoim sprzeciwie w kaznodziejską zapalczywość, trzyma się blisko widzów, blisko przystępnej, przejrzystej formy scenicznego monologu.


80
Sny wędrownych ptaków

Dajmy też szansę narkobiznesowi, on również – jako popkulturowy fenomen o poważnej mocy więziotwórczej – zasłużył sobie w końcu na poważnych egzegetów.


80
Na jej barkach

Dobra reżyseria jest tu ważna dopiero w drugiej kolejności, bo na pierwszym planie mamy Nadię Murad – osobę silną własną kruchością, młodą ciałem, a duchem bardzo już leciwą.


80
High Life

Denis bardziej interesuje przepływ i niestabilność sensów, a nie ich przyszpilanie, pączkowanie życia to w "High Life" fenomen równie mroczny, co cudowny.


Proszę czekać…