Kasia Wolanin

Filmaster

KW
62
Średnia ocena krytyka
jest taka sama jak średnia wszystkich krytyków

Ten krytyk napisał 59 recenzji

Rozkład ocen wystawionych przez krytyka:

Pozytywne
24
Neutralne
25
Negatywne
4

Recenzje

80
Niemiłość

W swym społecznym wydźwięku uderza z chłodną ironią i bez żadnego znieczulenia w świętą instytucję rodziny, która we współczesnej Rosji wyraźnie zatraca swoje podstawowe funkcje, stając się organizmem dysfunkcjonalnym i szkodliwym.


80
Fantastyczna kobieta

Łatwo można by "Fantastyczną Kobietę” zaszufladkować jako kino queerowe. To jednak film dużo większy i zbyt drogocenny, by bezrefleksyjnie gdzieś go tak jednoznacznie klasyfikować.


80
Nić widmo

Przykład prawdziwej sztuki, ale też okrutny dowód na to, jak nie przystaje ona do gustów i oczekiwań dzisiejszej widowni, dla której liczą się filmy prostsze w emocjach i przekazie. Chwała Andersonowi, że konsekwentnie zdaje się tym w ogóle nie pr...


80
Po tamtej stronie

Aki Kaurismäki wydaje się być twórcą totalnie oderwanym od realiów współczesnego kina, sięgającym po niemodną scenografię i slapstickowy humor.


80
Dzika grusza

Piękna i głęboko humanistyczna historia trudnej relacji z ojcem i ambiwalentnym stosunku do własnych korzeni. Gdybym to ja wręczała Złotą Palmę, dostałaby ją właśnie fabuła tureckiego reżysera.


80
Wieża. Jasny dzień.

Jagoda Szelc nie powtarza subtelnego realizmu “Cichej Nocy”, ale opowiada wszystko własnym, niepokojącym językiem filmowym. Atmosferę grozy buduje przede wszystkim pracą kamerą, fascynująco dziwnym montażem oraz oddychającą ciężko, industrialną mu...


70
Człowiek z magicznym pudełkiem

To film dopracowanym w każdym calu - od fizjonomicznego zestawienia paru głównym bohaterów , przez wspaniałe role długoplanowepo scenograficzne detale pożyczone od Jeana-Pierre'a Jeuneta czy na świetnej ścieżce dźwiękowej kończąc.


70
Upadek amerykańskiego imperium

Tak mądre i klasowe film good movie ogląda się z dużą przyjemnością.


70
Dunkierka

Christopher Nolan dekonstruuje w swoim stylu współczesne kino wojenne, tworząc oryginalne i ciekawe widowisko.


70
Dusza i ciało

Czarna jak smoła i nieoczywiście romantyczna komedia na miarę Węgier Victora Orbana, którą jury Berlinale pod przewodnictwem ekscentrycznego Paula Verhoevena nagrodziło Złotym Niedźwiedziem.


Proszę czekać…