Wieża. Jasny dzień 2017

2017

Big b3d334c9 7274 4933 8edc 7c5c366c77dd
79
FilmRank
Średnia ocena na podstawie recenzji krytyków

Ten film posiada 11 recenzji

Rozkład ocen wystawionych przez krytyków:

Pozytywne
9
Neutralne
1
Negatywne
0
  • Polska premiera 23 mar 2018 (2018-03-23)
  • Światowa premiera -
  • Gatunek Thriller
  • Kraj Polska
  • Reżyseria Jagoda Szelc
  • Scenariusz Jagoda Szelc
  • Aktorzy Anna Krotoska, Małgorzata Szczerbowska, Anna Zubrzycki

Na parę dni przed uroczystością Komunii Świętej – małżeństwo Mulę (Anna Krotoska) i Michała (Rafał Cieluch) z kilkuletnim dzieckiem Niną odwiedza niecodzienny gość: niewidziana przez rodzinę od lat młodsza siostra Muli - Kaja (Małgorzata Szczerbowska), która jest biologiczną matką dziewczynki. Czy Kaja będzie starała się odzyskać dziecko? Rodzinie jej zachowanie wydaje się coraz bardziej dziwne. Wokół także dochodzi do wydarzeń, które trudno wyjaśnić. Kościelna uroczystość się zbliża, a atmosfera między siostrami gęstnieje. Wkrótce ma się okazać, że istnieje inny, ważniejszy powód, dla którego Kaja wróciła.

Recenzje

90

Ambitne kino ma jeszcze w Polsce rację bytu, a Jagoda Szelc jako jego przedstawicielka stworzyła niesamowite dzieło.


90

Przypomina pierwszy akt arthouse'owego horroru, który nigdy nie zostaje rozwinięty w drugim i trzecim akcie.


83

Rodzinna psychodrama z elementami horroru. Wyjątkowy, porównywany do szamańskiego rytuału debiut Jagody Szelc był najgoręcej dyskutowanym filmem festiwalu w Gdyni, skąd wrócił z dwiema nagrodami.


80

Jagoda Szelc nie powtarza subtelnego realizmu “Cichej Nocy”, ale opowiada wszystko własnym, niepokojącym językiem filmowym. Atmosferę grozy buduje przede wszystkim pracą kamerą, fascynująco dziwnym montażem oraz oddychającą ciężko, industrialną mu...


80

Tyleż dramat psychologiczny, co horror; tyleż szamański rytuał, co traktat filozoficzny. Przede wszystkim jednak – błyskotliwy debiut.


80

Debiut Jagody Szelc zabiera widza w zapomniany, pierwotny świat, którego elementy pozostają ukryte we współczesnej rzeczywistości.


80

„Wieża. Jasny dzień” to przerażający horror, horror, który może się spełnić.


75

W Wieży. Jasnym dniu na polskim stosie inkwizycji płonie się za bluźniercze pragnienie odpoczynku, za nostalgiczne sięganie do czasów, których może nigdy nie było, ale być tak bardzo powinny.


70

Historia w swoim rdzeniu zdaje się być wszystkim znajoma i tak namacalna, że da się ją chwycić ręką. Jednak gdy tego dokonamy, ostatecznie okazuje się, że wszystko wyślizguje nam się przez palce.


60

"Wieża..." oczekuje także od widza dużej cierpliwości, bo reżyserka nie spieszy się z prowadzeniem narracji. Dla części osób ten poziom wymagań, niegwarantujący wcale satysfakcjonującego rozwiązania, może okazać się zbyt zniechęcający.


?

To wielka szkoda, bo gdybyśmy do końca zostali w realistycznej konwencji rodzinnego dramatu, debiutancki obraz Jagody Szelc zasługiwałby na miano odkrycia roku.


Proszę czekać…