Atak paniki 2017

2017

Big bf3a28df 44ed 43f8 b9ee b9d31188795d
79
FilmRank
Średnia ocena na podstawie recenzji krytyków

Ten film posiada 12 recenzji

Rozkład ocen wystawionych przez krytyków:

Pozytywne
9
Neutralne
1
Negatywne
0
  • Polska premiera 19 sty 2018 (2018-01-19)
  • Światowa premiera 19 wrz 2017 (2017-09-19)
  • Gatunek Komedia, Dramat
  • Kraj Polska
  • Reżyseria Paweł Maślona
  • Scenariusz Paweł Maślona, Bartłomiej Kotschedoff
  • Aktorzy Artur Żmijewski, Dorota Segda, Nicolas Bro

To wielowątkowa historia pozornie niezwiązanych ze sobą osób, które w pewnym momencie doświadczają ataku paniki.

Recenzje

90

Wybitna komedia Maślony jest zarazem dziko śmieszna i przerażająca; jest lekturą obowiązkową.


85

Ten doskonale wyważony film nie działałby tak dobrze, gdyby nie skonstruowana na stole montażowym struktura. Przejścia z jednego wątku do drugiego są wręcz błyskotliwe, zwiastowane przez dźwięk, ruch kamery czy specyficzne ujęcie.


83

"Atak paniki" to wybuchowa (tragi)komedia, świetnie obsadzona i takoż zagrana. Dużo czarnego humoru i trafna diagnoza współczesności.


80

Jedna z nielicznych polskich komedii z ostatnich lat, które potrafią rozbawić do łez.


80

Pełnometrażowy debiut Pawła Maślony to prawdziwa filmowa petarda.


80

Paweł Maślona zaproponował widzom czarną komedię stworzoną z pięciu zazębiających się ze sobą historii. Efekt? Film nie tylko zabawny, ale niezwykle wciągający.


80

Paweł Maślona dokonał niemożliwego! Stworzył śmieszną i mądrą polską komedią, która opiera się na precyzyjnym scenariuszu i fenomenalnym aktorstwie.


80

Film jest z pewnością przede wszystkim doskonałą zabawą, ale można spokojnie też dostrzec w nim kwestie osamotnienia we współczesnym świecie, życia w nieustannym napięciu, budowania masek na potrzeby innych ludzi, braku możliwości bycia sobą.


75

Atak Paniki nie jest zachowawczym wyobrażeniem o kinie pędzącym, a naprawdę machina reżysera Pawła Maślony potrafi wiele wyciągnąć na liczniku.


60

Niewątpliwie coś innego i świeżego w polskim kinie, ale zabrakło tu odwagi na coś szalonego i przede wszystkim dobrego zakończenia. Zaproponowane zakończenie - całkowicie zawodzi.


?

Arcyzdolny Maślona kompiluje wysokie z niskim, zestawia to, co śmieszne, z tym, co straszne, ale portretując kilka pokoleń panikarzy, nie przygląda się im z perspektywy omnibusa, tylko wyrozumiałego obserwatora.


?

Bawi się konceptem fatum, perfidnie zaplatającego ludzkie losy i ciągnącego je w stronę katastrofy, która przybiera w filmie naprawdę spektakularną formę.


Proszę czekać…