Na pokuszenie 2017

The Beguiled 2017

Big 11cf48f4 e14b 411f 8502 1316e5f94192
70
FilmRank
Średnia ocena na podstawie recenzji krytyków

Ten film posiada 19 recenzji

Rozkład ocen wystawionych przez krytyków:

Pozytywne
11
Neutralne
4
Negatywne
0
  • Polska premiera 01 wrz 2017 (2017-09-01)
  • Światowa premiera 24 maj 2017 (2017-05-24)
  • Gatunek Dramat, Western
  • Kraj USA
  • Reżyseria Sofia Coppola
  • Scenariusz Sofia Coppola
  • Aktorzy Nicole Kidman, Elle Fanning, Kirsten Dunst

Historia dzieje się w czasach Wojny Secesyjnej w jednej z południowych szkół dla dziewcząt. Młode kobiety opiekują się rannym żołnierzem wroga. Wraz ze stopniowym, powolnym powrotem mężczyzny do zdrowia dom zaczyna wypełniać napięcie seksualne i nieoczekiwana rywalizacja, która każe dziewczętom łamać wszelkie tabu i zmieniać rzeczywistość wokół nich.

Recenzje

90

Na pokuszenie budzi podziw w szczególności benedyktyńską cierpliwością, z jaką reżyserka tka wyciszoną narrację swojego filmu, rzutującą na wszystkich bohaterów dramatu.


80

"The Beguiled" to cudownie sfotografowana, utrzymana w konwencji eleganckiego thrillera perełka. I zarazem popis aktorskiego kwartetu, w którym na front wysuwa się grająca najlepszą partię od lat Kirsten Dunst.


80

Na pokuszenie otula zmysłowymi obrazami, lecz przede wszystkim pełne jest pełnokrwistych kobiecych portretów.


80

Coppola zręcznie zmienia tonację, a w każdej z nich odnajduje się natychmiastowo. Jednocześnie dopasowuje je do emocji swych bohaterek.


80

‌Na pokuszenie to przepięknie sfilmowane kino, pełne reżyserskiej pewności siebie, oparte na kilku twarzach oraz prostym pomyśle wyjściowym.


80

Produkcja godna jest uwagi widza oraz wielu laurów, które mogą wkrótce na nią spłynąć.


80

Dobry dramat kostiumowy, w którym coś dla siebie znajdą nie tylko feministki, lecz także miłośnicy zwrotów akcji.


75

Na pokuszenie to film w jednej chwili rozgrzewający i pieprzny, powodujący rumieńce, za chwile chłodny i nieczuły. Do takiego amoku, niekonsekwencji w zachowaniach, prowadzi życie sprzeczne z potrzebami swojego ciała, ducha, separacja od świata i ...


70

Na pokuszenie maluje się niezwykle mieszanymi barwami, które spokojnie mogłyby nabrać większej jakości i wyrazistości, gdyby Coppola użyła farb marki Dulux, a nie "student filmoznawstwa starter pack".


70

Senna atmosfera w końcu znika, a jej miejsce zastępuje emocjonujący thriller. Ale w tej zabawie w kotka i myszkę, nie wiadomo, kto jest kotkiem, a kto myszką, o ile te role stale się nie zmieniają.


67

Sofia Coppola unika, choć mogła mieć takie pokusy i nie byłoby to w tym przypadku trudne, ogłaszania manifestu: feministycznego, społecznego, politycznego czy jakiegokolwiek innego.


50

"Na pokuszenie" rozmywa się w gatunkowym misz-maszu, a całość obfituje w zastygłe kadry, które wystawią na próbę cierpliwość nawet najbardziej wyrozumiałego widza.


50

Na pokuszenie niestety okazuje się sporym zawodem. Owszem, z zewnątrz eleganckie i stylowe, ale w środku płytkie i fabularnie niespełnione. Za co ta Złota Palma w Cannes? To pozostaje dla mnie zagadką.


50

To film, który sięga po różne gatunkowe klisze – kino feministyczne, erotyczny thriller, horror czy obyczajowy dramat, ale podchodząc do każdej z nich taką nieśmiałością, jak zrobiła to Coppola, sprowadziła go do poziomu pensjonarskiej historyjki.


50

Zamiast tragicznej opowieści o wojnie płci, w której nikt nie zwycięża, otrzymujemy mimowolną groteskę.


?

Film jest adaptacją książki, ale fatalnego, źle zaprezentowanego zakończenia po prostu trzeba się czepiać, ponieważ wszystko, co działo się przed nim, nie stanowiło oczekiwanej ciszy przed burzą.


?

Oglądamy to, co już mieliśmy szanse wcześniej zobaczyć, oczekując czegoś świeższego, innego, oryginalniejszego, co by nas to zaskoczyło. A dostajemy tylko odkurzoną wersję minionych scen.


?

"Na pokuszenie" to film o niezwykłej wrażliwości. Wyraża się ona zarówno poprzez obraz, bardzo plastyczny, wyrazisty i poetycki zarazem, jak i samo ukazanie relacji między bohaterami.


?

"Na pokuszenie" to nieustanna gra konwencji, ale żeby ów koncept mógł się powieść, reżyserka nie mogła pomylić się w obsadzie. I to się udało.


Proszę czekać…