Ja teraz kłamię 2019

2019

Big 34b6f623 a3a9 4eaa aaad 63e784109d4e
59
FilmRank
Średnia ocena na podstawie recenzji krytyków

Ten film posiada 9 recenzji

Rozkład ocen wystawionych przez krytyków:

Pozytywne
2
Neutralne
5
Negatywne
0
  • Polska premiera 28 cze 2019 (2019-06-28)
  • Światowa premiera 31 maj 2019 (2019-05-31)
  • Gatunek Thriller, Sci-Fi
  • Kraj Polska, Holandia
  • Reżyseria Paweł Borowski
  • Scenariusz Paweł Borowski
  • Aktorzy Maja Ostaszewska, Paulina Walendziak, Rafał Maćkowiak

Aktorka Celia (Maja Ostaszewska), jej partner – reżyser Mat (Rafał Maćkowiak) – oraz nastoletnia piosenkarka Yvonne (Paulina Walendziak) to trójka celebrytów, biorących udział w kontrowersyjnym telewizyjnym show „Konfesjonał Gwiazd”. Każde z nich wierzy, że zwycięstwo w programie, w którym muszą wyjawić publiczności swoje największe sekrety, przyniesie wielkie pieniądze oraz pomoże w realizacji najskrytszych marzeń. Dla Yvonne ma to być powrót na szczyty list przebojów, dla Celii i Mata szansa na nakręcenie wspólnego filmu. Kiedy cała trójka ponosi porażkę, sprawy zaczynają się komplikować. Związek aktorki i reżysera wchodzi w niebezpieczny zakręt, kariera piosenkarki wisi na włosku. Wtedy właśnie do Mata zgłasza się prowadząca show, Kai (Agata Buzek) i oferuje mu pomoc w sfinansowaniu filmu. Ale stawia warunek – rolę, którą miała zagrać Celia, dostanie… Yvonne. Decyzja podjęta przez Mata, wywoła prawdziwy rollercoaster zdarzeń, w czasie których na jaw zaczną wychodzić wszystkie, najbardziej skrywane tajemnice bohaterów. Kto z nich kłamie? Kto mówi prawdę? Jakie są ich prawdziwe motywacje? Wielki finał telewizyjnego widowiska przyniesie odpowiedzi.

Recenzje

50

Wizualnie jest to dzieło, jakiego polskie kino nie widziało od dawna. Choć groziło katastrofą, broni się pod tym względem. Fabularnie jednak usypia po pół godzinie i nie zamierza podawać respiratora.


55

Ja teraz kłamię zadowoli w kinie na pewno patrzących na kadry stylistów, jak i fanatyków wyrażania się obrazem. Pozostali jednak mogą potrzebować trochę więcej fabularnego magnesu, który zbliży ich do tego filmu.


?

Dzięki takim produkcjom, można zaryzykować stwierdzenie, że wraca wiara w polską kinomatografię na najwyższym poziomie. Polecamy zobaczyć tę produkcję i samemu przekonać się, kto mówi prawdę, a kto kłamie.


60

W polskim kinie, które tak bardzo ukochało sobie mały realizm, efektowna fantasmagoria autora "Kocham cię" zasługuje na tym większe wyróżnienie. Pozostaje mieć nadzieję, że w kolejnym filmie Borowski-narrator dorówna Borowskiemu-styliście.


50

Wysublimowana stylistycznie przypowieść o masowym ogłupieniu, gombrowiczowskich gębach i emocjonalnym nihilizmie powinna stawiać jednak wymagania nie tylko widowni, ale też jej twórcom.


70

Najważniejsza pozostaje pesymistyczna ocena nowoczesności i refleksja Borowskiego na temat tego, jak z publicznego dyskursu znika prawda, a co więcej potrzeba prawdy.


50

Ja teraz nie kłamię, Ja teraz kłamię to film o charakterze odysei po obłędzie w pięknym i dopracowanym anturażu, ale mimo wielkiej odwagi i śmiałości nieskutecznym.


80

Jesteśmy ćpunami emocji i helupiarzami sensacji, czyli najbardziej stylowy polski film ostatnich lat!


?

Autorskie kino Pawła Borowskiego, nakręcone z pasji, z potrzeby, zrealizowane z wielkim wysiłkiem i oddaniem, nie pozwala na obojętność.


Proszę czekać…