Ja teraz kłamię 2019

2019

Big 34b6f623 a3a9 4eaa aaad 63e784109d4e
61
FilmRank
Średnia ocena na podstawie recenzji krytyków

Ten film posiada 8 recenzji

Rozkład ocen wystawionych przez krytyków:

Pozytywne
2
Neutralne
4
Negatywne
0
  • Polska premiera 28 cze 2019 (2019-06-28)
  • Światowa premiera 31 maj 2019 (2019-05-31)
  • Gatunek Thriller, Sci-Fi
  • Kraj Polska, Holandia
  • Reżyseria Paweł Borowski
  • Scenariusz Paweł Borowski
  • Aktorzy Maja Ostaszewska, Paulina Walendziak, Rafał Maćkowiak

Aktorka Celia (Maja Ostaszewska), jej partner – reżyser Mat (Rafał Maćkowiak) – oraz nastoletnia piosenkarka Yvonne (Paulina Walendziak) to trójka celebrytów, biorących udział w kontrowersyjnym telewizyjnym show „Konfesjonał Gwiazd”. Każde z nich wierzy, że zwycięstwo w programie, w którym muszą wyjawić publiczności swoje największe sekrety, przyniesie wielkie pieniądze oraz pomoże w realizacji najskrytszych marzeń. Dla Yvonne ma to być powrót na szczyty list przebojów, dla Celii i Mata szansa na nakręcenie wspólnego filmu. Kiedy cała trójka ponosi porażkę, sprawy zaczynają się komplikować. Związek aktorki i reżysera wchodzi w niebezpieczny zakręt, kariera piosenkarki wisi na włosku. Wtedy właśnie do Mata zgłasza się prowadząca show, Kai (Agata Buzek) i oferuje mu pomoc w sfinansowaniu filmu. Ale stawia warunek – rolę, którą miała zagrać Celia, dostanie… Yvonne. Decyzja podjęta przez Mata, wywoła prawdziwy rollercoaster zdarzeń, w czasie których na jaw zaczną wychodzić wszystkie, najbardziej skrywane tajemnice bohaterów. Kto z nich kłamie? Kto mówi prawdę? Jakie są ich prawdziwe motywacje? Wielki finał telewizyjnego widowiska przyniesie odpowiedzi.

Recenzje

80

Jesteśmy ćpunami emocji i helupiarzami sensacji, czyli najbardziej stylowy polski film ostatnich lat!


70

Najważniejsza pozostaje pesymistyczna ocena nowoczesności i refleksja Borowskiego na temat tego, jak z publicznego dyskursu znika prawda, a co więcej potrzeba prawdy.


60

W polskim kinie, które tak bardzo ukochało sobie mały realizm, efektowna fantasmagoria autora "Kocham cię" zasługuje na tym większe wyróżnienie. Pozostaje mieć nadzieję, że w kolejnym filmie Borowski-narrator dorówna Borowskiemu-styliście.


55

Ja teraz kłamię zadowoli w kinie na pewno patrzących na kadry stylistów, jak i fanatyków wyrażania się obrazem. Pozostali jednak mogą potrzebować trochę więcej fabularnego magnesu, który zbliży ich do tego filmu.


50

Ja teraz nie kłamię, Ja teraz kłamię to film o charakterze odysei po obłędzie w pięknym i dopracowanym anturażu, ale mimo wielkiej odwagi i śmiałości nieskutecznym.


50

Wysublimowana stylistycznie przypowieść o masowym ogłupieniu, gombrowiczowskich gębach i emocjonalnym nihilizmie powinna stawiać jednak wymagania nie tylko widowni, ale też jej twórcom.


?

Dzięki takim produkcjom, można zaryzykować stwierdzenie, że wraca wiara w polską kinomatografię na najwyższym poziomie. Polecamy zobaczyć tę produkcję i samemu przekonać się, kto mówi prawdę, a kto kłamie.


?

Autorskie kino Pawła Borowskiego, nakręcone z pasji, z potrzeby, zrealizowane z wielkim wysiłkiem i oddaniem, nie pozwala na obojętność.


Proszę czekać…