Sicario 2: Soldado 2018

Sicario: Day of the Soldado 2018

Big d2ee5c29 0141 4ff5 b61f c9d1e53c96ba
59
FilmRank
Średnia ocena na podstawie recenzji krytyków

Ten film posiada 14 recenzji

Rozkład ocen wystawionych przez krytyków:

Pozytywne
6
Neutralne
4
Negatywne
3
  • Polska premiera 20 lip 2018 (2018-07-20)
  • Światowa premiera 28 cze 2018 (2018-06-28)
  • Gatunek Akcja, Kryminał, Dramat, Thriller
  • Kraj USA, Włochy
  • Reżyseria Stefano Sollima
  • Scenariusz Taylor Sheridan
  • Aktorzy Josh Brolin, Benicio Del Toro, Catherine Keener

Matt i Alejandro powracają na pogranicze amerykańsko-meksykańskie, by dopaść Carlosa Reyesa, narkotykowego barona, który trudni się także przemytem broni dla terrorystów. To co miało być szybką i stosunkowo prostą misją, wkrótce przeradza się w prawdziwą wojnę. Okazuje się bowiem, że Pentagon wydał zgodę na użycie oddziałów specjalnych i ciężkiego uzbrojenia do bezwzględnej walki z sojusznikiem terrorystów. Matt i Alejandro wiedzą, że te metody na pograniczu zamiast przynieść upragniony skutek, mogą wywołać katastrofę. Alejdnaro podejmuje się samotnej misji po drugiej stronie granicy, która każe mu się cofnąć w głąb mrocznej przeszłości, o której tak pragnął zapomnieć.

Recenzje

80

To sprawnie opowiedziana, genialnie zagrana i wciągająca dawka kina sensacyjnego, którą z czystym sumieniem można polecić każdemu miłośnikowi pierwszej części.


70

Świetnie jak zwykle wypadają Benicio del Toro i Josh Brolin, ale znakomicie również radzi sobie młoda Isabela Moner. W sumie – kawał porządnego kina sensacyjnego.


70

Nie jest to zły film. Nie jest to nawet średniak, ale po prostu nie unosi ciężaru produkcji Villeneuve i stąd pewne rozczarowanie.


70

"Soldado", choć ustępuje poprzednikowi, momentami dość wyraźnie, z pewnością nie zawiedzie fanów gatunku. W meksykańskim piekle znów wrze.


67

Prosty w sumie scenariusz znalazł w Sollimie znakomitego realizatora, a hipnotyczny i brutalny zarazem nastrój budują trafione zdjęcia Dariusza Wolskiego i porywająca, zawłaszczająca muzyka Hildur Guðnadóttir.


65

Jeśli "jedynka" traktuje o konfrontacji prawa z chaosem i niewinności z cynizmem, to "dwójka" mówi tylko wyłącznie o tym, co dzieje się w kolejnych scenach.


60

Problem leży w proporcjach, w braku jakiegokolwiek dialogu z tą "szorstką" perspektywą, próby jej krytycznego zdyskontowania czy dodania jakiegoś kontrapunktu.


60

Festiwal straconej szansy – mimo że nie do końca wiadomo, o jaką szansę miało chodzić – ogląda się to przyjemnie, ale bez żołądka w gardle.


50

Historia bez polotu, kompletnie nieudane próby naśladowania stylu reżysera, marny scenariusz, a przede wszystkim potraktowanie fabuły jako wątek poboczny.


50

Zupełnie niepotrzebna kontynuacja bardzo dobrego Sicario, która blednie z każda minutą, zostawiając niesmak zakończeniem.


40

Szkoda, że ekonomia kina wysokobudżetowego jest nieubłagana i sprzedaje jeszcze raz nawet to, czego główną zaletą była jednorazowość.


40

Nowe Sicario spod ręki Sollimy odsunięte od wojny narkotykowej pozbawione jest wiarygodności i intrygującego sposobu opowiadania.


40

Wyjątkowa i wyróżniająca się pierwsza część dostała cherlawą kontynuację, w której możemy liczyć na pospolicie zbudowaną akcje, ale nie na interakcje z fabułą, czy bohaterami. No niechlujna ta historia.


?

Stefano Sollima to nie Denis Villeneuve, Dariusz Wolski to nie Roger Deakins, a Hildur Guðnadóttir to nie Jóhann Jóhannsson. A w tym wszystkim i pióro Teylora Sheridana wydaje się już jakby stępione...


Proszę czekać…