Na plaży Chesil 2017

On Chesil Beach 2017

Big 714d76c1 c5ab 4f19 b9a5 60ff509060dd
60
FilmRank
Średnia ocena na podstawie recenzji krytyków

Ten film posiada 7 recenzji

Rozkład ocen wystawionych przez krytyków:

Pozytywne
4
Neutralne
0
Negatywne
3
  • Polska premiera 13 lip 2018 (2018-07-13)
  • Światowa premiera 07 wrz 2017 (2017-09-07)
  • Gatunek Dramat, Romans
  • Kraj Wielka Brytania
  • Reżyseria Dominic Cooke
  • Aktorzy Saoirse Ronan, Emily Watson, Anne-Marie Duff

Para nowożeńców przybywa do hoteliku na południowym wybrzeżu Anglii, by spędzić tam noc poślubną. Florence i Edward pochodzą z zupełnie różnych światów. Ona jest córką biznesmena i utalentowaną skrzypaczką, on studentem historii, skorym do nagłych wybuchów gniewu. On żyje w stanie podniecenia, nie mogąc doczekać się rozkoszy pierwszej nocy. Ona jest pełna obaw, a myśl o małżeńskim rytuale wzbudza w niej na przemian odrazę i lęk. Ich wspólna przyszłość zależy od jednej nocy, po której nic już nie będzie takie samo.

Recenzje

80

Osadzenie akcji w latach 60. daje również pretekst do popisów estetycznych. Urok dekady zostaje odwzorowany zarówno w wystroju wnętrz, jak i charakteryzacji oraz języku bohaterów.


80

"Na plaży Chesil" to wciągające i hipnotyzujące kino psychologiczne, któremu jednak brakuje solidnych podstaw - historia choć wzruszająca i niemal łamiąca serce, nie jest jednak za bardzo wiarygodna.


80

Przede wszystkim jednak jest to przeszywający melodramat o stracie, żalu z tytułu wypowiedzianych słów oraz niespełnieniu – tak w miłości, jak i w obszarze społecznego awansu.


67

Intrygujące spojrzenie na zderzenie klas i temperamentów, bariery, które miłość nie zawsze potrafi pokonać. Siłą tego filmu jest jego spokój i skromność, a także aktorstwo Saoirse Ronan i Billy'ego Howle'a.


40

Ciężko zakwalifikować ten film precyzyjniej, bo sięga po kilka narzędzi, ale mając już je w dłoni kompletnie nie wie, jak je wykorzystać.


40

Przypadek "Na plaży Chesil" przypomina o fundamentalnej różnicy dzielącej materię literacką od filmowej. Gdy to, co na kartach powieści pozostaje subtelne i niedookreślone, na ekranie ulega skonkretyzowaniu, często zamienia się w irytujący banał.


30

To mogła być wiwisekcja związkowych problemów podsycanych przez pożądanie i niewypowiedziane urazy, ale zamiast tego jest nudny i wtórny romantyzm, nikomu już niepotrzebny i nikogo niewzruszający.


Proszę czekać…