Dom, który zbudował Jack 2018

The House That Jack Built 2018

Big 35353c68 fcf5 479a b51a 51a55d605a67
60
FilmRank
Średnia ocena na podstawie recenzji krytyków

Ten film posiada 9 recenzji

Rozkład ocen wystawionych przez krytyków:

Pozytywne
4
Neutralne
2
Negatywne
2
  • Polska premiera 12 paź 2018 (2018-10-12)
  • Światowa premiera 14 maj 2018 (2018-05-14)
  • Gatunek Thriller
  • Kraj Dania, Francja, Niemcy, Szwecja
  • Reżyseria Lars von Trier
  • Scenariusz Lars von Trier
  • Aktorzy Matt Dillon, Riley Keough, Uma Thurman

USA, lata 70. Śledzimy losy wysoce inteligentnego Jacka (Matt Dillon), którego 12 lat poczynań, definiuje go jako seryjnego mordercę. Doświadczamy historię z punktu widzenia Jacka, który określa każde swoje morderstwo jako sztukę. Kiedy policja jest coraz bliżej rozwiązania sprawy, podejmuje on coraz większe ryzyko w swojej próbie stworzenia ostatecznej kompozycji.

Recenzje

80

“The House that Jack Built” Larsa von Triera jest próbą wejścia w umysł seryjnego mordercy.


80

Jest to film niewątpliwie testujący odbiorców, sprawdzający granice ich smaku oraz wrażliwości, ale czy spodziewaliśmy się czegoś innego po Larsie von Trierze?


70

Dom, który zbudował Jack mógłby być filmową zagadką, intelektualnym wysiłkiem i moralnym wyzwaniem. Ale to film Larsa von Triera. Tego zaś niespecjalnie interesuje schlebianie gustom widowni.


70

W "The House That Jack Built" sam zbudował fascynujący labirynt kontekstów i odniesień, do których krytyka filmowa i naukowcy humaniści będą wracać latami.


50

Od samego początku czuć, że film jest obliczone na arcydzieło – skrzące się cytatami, filozoficznymi refleksjami, progresywnymi, kontrowersyjnymi tezami, śmiałością, ale również nieustanną ironią, która staje się dla von Triera wygodnym alibi.


50

Dla fanów reżysera film ten będzie pozycją obowiązkową, dla amatorów - niepotrzebnym torture porn, którego zobaczenie nie wniesie nic nowego.


40

Kiedyś von Trier burzył pomniki. Dziś sam je sobie stawia.


40

Duńczyk stawia się nad oglądającymi, mówi o sobie, nie o nas, wraca do własnych filmów, których fragmenty oglądamy i stawia je obok geniuszów sztuki z Williamem Blakiem na czele.


?

Lars von Trier osiąga wyżyny sadyzmu, ale nie unika pułapki nudy.


Proszę czekać…