Jeszcze nie koniec 2017

Jusqu'à la garde 2017

Big 35f6ea44 1db3 4690 b1a2 9d87b4a98c1e
75
FilmRank
Średnia ocena na podstawie recenzji krytyków

Ten film posiada 12 recenzji

Rozkład ocen wystawionych przez krytyków:

Pozytywne
10
Neutralne
0
Negatywne
0
  • Polska premiera 16 lut 2018 (2018-02-16)
  • Światowa premiera 08 wrz 2017 (2017-09-08)
  • Gatunek Dramat
  • Kraj Francja
  • Reżyseria Xavier Legrand
  • Scenariusz Xavier Legrand
  • Aktorzy Léa Drucker, Denis Ménochet, Thomas Gioria

Miriam i Antoine Besson są po rozwodzie. Miriam chciałaby uzyskać wyłączną opiekę nad synem Julienem, aby ochronić go przed ojcem, który - jak twierdzi - jest brutalny. Z kolei Antoine przedstawia siebie jako lekceważonego rodzica. Przydzielony do sprawy sędzia zarządza wspólną opiekę nad dzieckiem. Julien staje się zakładnikiem narastającego konfliktu pomiędzy rodzicami. Przyparty do muru stara się zapobiec najgorszemu.

Recenzje

85

Jeszcze nie koniec to być może jeden z najważniejszych filmów społecznych powstałych ostatnio w Europie.


83

Skromny i powściągliwy, ale mocny.


80

To bardzo bolesne, bo szczere i z wielkimi umiejętnościami poprowadzone doświadczenie kinowe.


80

Filmowa jazda bez trzymanki w ciemny tunel zwodniczej miłości i męskiej bezradności. Groza, która sprawia, że traci się oddech.


70

Pełen emocji obyczajowy dramat, który robi wrażenie "tylko" dzięki prostym środkom: dialogom, aktorstwie i reżyserii.


70

Zwodnicza swojskość czyni czającą się w filmie grozę jeszcze bardziej intensywną i trudną do zniesienia. Trzeba przyznać, że termin "domowe ognisko" dawno już nie wybrzmiał w kinie w sposób równie dosłowny.


70

Kino pełne życia, które świetnie pokazuje prawdę, a przy tym w surowy sposób klasyfikuje rodzinne relacje.


70

Powoli rozwijająca się akcja momentami nuży i irytuje, lecz mocny finał nie pozwala przejść obok dramatu bohaterów obojętnie. Po tym filmie będzie ciężko Wam się otrząsnąć i po prostu wrócić do swojej rzeczywistości.


70

Im bardziej rozwija się fabuła, tym bardziej narasta napięcie, prowadząc do maksymalnie wyczerpującego emocjonalnie finału.


70

Legrand opowiada bowiem o pozorach i tym, jak łatwo potrafią zwieść. Świat ludzkich uczuć jest zbyt skomplikowany, by dało się na ich podstawie wydać sprawiedliwy wyrok.


?

U Bessona przemoc fizyczna to także słowa, mimika, gesty. To spojrzenie, od którego nie ma ucieczki. Spojrzenie trucizna oraz spojrzenie – uzależnienie od trucizny.


?

Nic dziwnego, że młody reżyser dostał Lwa Jutra oraz Srebrnego Lwa na festiwalu w Wenecji. Stworzył film, który powinien być odtwarzany we wszystkich miejscach pracy służb socjalnych.


Proszę czekać…